Herkes Başının Çaresine Baksın Filmini izle


  • Film izle
  • Herkes Başının Çaresine Baksın Filmini izle
Herkes Başının Çaresine Baksın Filmini izle

Herkes Başının Çaresine Baksın, Slow Motion, La Vie
Every Man for Himself, Sauve Qui Peut
Hazırlayan:EsKO
Filmin Yönetmeni: Jean-Luc Godard
Filmin Türü: Dram
IMDB Puanı: 6.9
Yapım Yılı: 1980
Ülke: Fransa, Avusturya, Batı Almanya, İsviçre
Yayınlanan Tarih: 15 Ekim 1980
Senaryo yazarı: Anne-Marie Miéville, Jean-Claude Carrière
Türkçe Altyazılı
Başrol Oyuncuları: Isabelle Huppert, Jacques Dutronc, Nathalie Baye, Roland Amstutz, Cécile Tanner, Anna Baldaccini, Roger Jendly, Fred Personne, Nicole Jacquet, Dore De Rosa, Monique Barscha, Michel Cassagne, Paule Muret, Catherine Freiburghaus, Bernard Cazassus, Marie-Luce Felber, Erik Desfosses, Nicole Wicht, Claude Champion, Gérard Battaz, Angelo Napoli, Maurice Buffat, Georgiana Eaton, Irène Floersheim, Michèle Gleizer, Guy Lavoro, Serge Maillard, Edmond Vullioud, Marguerite Duras

Not: Film +18 sahneler ve diyaloglar içermektedir…
Bu karamsar, ama görsel bakımdan çarpıcı film, Godard’ın politik denemelerle ilgilendiği 70′lerin ardından sinemaya dönüş filmi. Film, gündelik baskı düzeni içinde kendilerini farklı şekillerde kurtarmaya çalışan üç karakterin hayatından birkaç günü konu alıyor: Televizyon yapımcısı Paul Godard, iş arkadaşı ve eski sevgilisi Denise Rimbaud ve Paul’ün geçmişte birlikte olduğu bir fahişe olan Isabelle Riviera…

Denise, Paul’den ayrılıp işini de bırakıp köye taşınmak ister. Isabelle, belalısından kurtulup kendi hesabına çalışmak niyetindedir. İçimizdeki korku dolu, bağımlı yanı simgeleyen Paul ise sadece hayatta kalmaya bakmaktadır. Herkes Başının Çaresine Baksın, yaşama sıkı sıkıya sarılan iki kıza yutkunarak bakan ve hayatı ıskalayan bir adamın hazin hikâyesi…










“Herkes Başının Çaresine Baksın Filmini izle” için 12 Yorum

  1. selinsan diyor ki:

    zaman kaybı. bu godard denilen herifi abartıyorlar. bir sürü filmini izledim, hiçbirinden haz almadım. fransız yapımı falan olmasa kimse yüzüne bakmazdı bu filmlerin ve yönetmeninin.

  2. butterfly diyor ki:

    filmin konusuna baktım ilgimi çekti ama godard yapacağını yapmış yine:) giderek soğuduğum bir filmdi. 10 üzerinden 2

  3. tayfun diyor ki:

    biraz daha western esko lütfen

  4. izlet diyor ki:

    teşekkürler gösterim için

  5. hasref hasref diyor ki:

    godard, fransiz yeni dalga akiminin bana gore en buyuk ismidir…godard filmlerini bizlere sundugunuz icin cok ama cok tesekkurler sevgili esko.

  6. attis34 diyor ki:

    bedende ve akılda bulunan bırsey sıradanlıga ve yoksunluga karsı kendini kasar godard fılmde yaparım psıkanalizde demıs ıyıkıde demıs

  7. kenan demir diyor ki:

    godard 20.yüzyılın en büyük sanatçılarından biridir.teşekkürler esko.

  8. Gk diyor ki:

    liiiink

  9. armağan diyor ki:

    Benim için Godard’ın sinema ile kurduğu ilişki, Beat’in yazı ile kurduğu ilişki gibi. Godard’tan bir Balzac, Halide Edip,

    Godard görsel metinleri cut-up yapar ve başka yaklaşma ve üretme şekillerinin olabildiğini, estetik zevkin dışında zihinsel hareketlenmeler halinde sinema yapılabildiğini (ki sevilip, sevilmemesi seven ya da sevmeyenle ilgili bir durum, nasıl ve neyi tüketerek nerede ve nasıl tükenmek istediğiyle ilgili seyredenin, her neyse) ..klasikdışı arayışları olanları hep çok heyecanlandırmıştır Godard. Dünya’da Godard’ın çeşitli keşifleri ya da oyunları ve denemeleriyle heyecanlanan birilerinin olduğunu bilmek (ya da varsaymak) bile umut veren genç bir yönetmen olarak sabitliyor Godard’ı hep. Bak pop yapalım tempo belli 120 ila 133 bpm, ritm de house ya da tekno olsun dışında müzik yapmak ve sesleri duymak ve düşünmek ne demekse, Godard ve sinemayla kurduğu muhabbet ve bazen deli saçması gibi görünen (bana).. diyalogların oluşturduğu bütünsellik de o demek. Ya da gibi bir şey, demek. İlk defa izleyeceğim bu filmi. Çok olumsuz yorumlar okudum. Godard tekrar döndükten sonra bir tutturamadı, kafasında yapılmış yorumlardı. Ama Godard’ta kadın-erkek ilişkisi dışında bir ilişkilenmenin temsili pek olmuyor, izlediklerim kadarıyla… Bu filmi hızlı bir önizleme yaptım. Burada, bir erkeğin bir erkeğe “seni seviyorum” dediği (komedi ve bunalım vurgulu) bir sahne gördüm. Merak uyandırdı.

  10. armağan diyor ki:

    Yazdığım şey dilbilgisini kaçırmış. :) Hem özür dilemek hem de bir ekleme yapmak istedim. Godard elbette klasik müzik de yapmıyor. Sadece anti-pop şeklinde yorumlamam aptalca olmuş. Üst üste binen sesler, görüntü ve ses ile yeniden anlam ataması yapması ve bunu ısrarla 70 yaşına kadar sürdürmüş olması onu sinema için ayrı bir alana oturtuyor. Şu anki hayat görüşünü bilmiyorum ama eski bir marksist olarak “size hayaller sunacağım, bittiğinde yüreğiniz yumuşamış olacak” gibi iddiaları yok. Biraz sinemaya yabancılaştırıyor ve sormak isteyene “hayatta ne oluyor, bunu nasıl yorumlayabilirim” sorusunu sorma fırsatı sunan filmler çekiyor. Bunları -bence- eski çocuk oyunları formatında yapıyor. Genelde bu şekilde gördüm.

''Herkes Başının Çaresine Baksın Filmini izle'' Filmi Hakkında Yorum Yapabilirsiniz

   DİKKAT: Yorumu göndermeden önce kutuyu işaretleyiniz!   

    Yönetmenler


Histats